Als de zorg anders loopt dan verwacht

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over onze zorg of dat uw ervaring anders is dan verwacht. Het is fijn dat u dan de moeite neemt om uw klacht bij ons te melden. Dan kunnen we samen met u zoeken naar een oplossing. Daarnaast kunnen we de kwaliteit van onze zorg zo blijven verbeteren.

Bespreek uw klacht

Bent u niet tevreden? Praat dan eerst met de persoon die de klacht veroorzaakte. Een goed gesprek werkt vaak het beste. Er kan sprake zijn van een vergissing of misschien was een uitleg onduidelijk. Samen kunt u zoeken naar een oplossing. Als wij niet op de hoogte zijn van uw klachten, kunnen we ook niet samen met u naar een oplossing zoeken. Daarnaast geeft u ons direct de mogelijkheid de zorg te verbeteren. Tips en complimenten zijn ook welkom.

Tips voor het bespreken van klachten

  • Reageer zo snel mogelijk. Hoe eerder uw probleem is opgelost, hoe beter.
  • Maak een aparte afspraak en geef vooraf aan waarover u wilt praten.
  • Schrijf vooraf op waarover u het precies wilt hebben. 
  • Bedenk alvast wat u wilt bereiken, bijvoorbeeld excuses of uitleg.
  • Neem iemand mee als u daar behoefte of steun aan heeft. 
  • Meld dit van tevoren bij de persoon die de klacht veroorzaakte.
  • Vertel die persoon wat het voorval met u heeft gedaan.

Klacht indienen

Komt u er toch samen niet uit, neem dan contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van ACTA, Stichting Bijzondere Tandheelkunde en Hogeschool Inholland:

De klachtenfunctionaris neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om uw klacht  te bespreken.

Opmerking, compliment of tip?

Ook voor opmerkingen, complimenten of tips kunt u bij de klachtenfunctionaris terecht.

Klachtenregeling

ACTA heeft ook een klachtenregeling. Die kunt u hier downloaden: klachtenregeling